måndag 27 augusti 2012

Höstdieten, the real deal

Jag tänkte göra det här på riktigt den här gången. All in. Det är en skön känsla, att jag enbart gör det av lust och längtan efter att ta hand om mig själv och längtan efter utmaning och rutiner. Inget tvång, ingen kroppsångest, inga nojor... Bara kärlek till en kropp som fungerar och förtjänar det bästa! Dessutom gillar jag tanken på att pressa mig själv till bristningsgränsen. Jag vill känna att jag kämpar, att det är tungt, en uppoffring. Att jag är på gränsen, hela tiden. Det vill jag. Nu gör jag det!

Träning! Energi! Glädje! Hit ska jag igen, till den här formen, fast ännu bättre!
I tre månader framöver är det lågt energiintag som gäller. Ca 1500 kcal/dag med störst andel fett och protein. Kolhydraterna får vika hädan så länge. En dag per vecka blir det något extra götta. Livet är för kort för förbud, jag tror som bekant på balans under alla perioder av livet. Hur som helst, här följer mitt kost- och träningsupplägg. Målen och belöningarna tar vi en annan dag!

Träningen:

Måndag - BodyPump (min klass) + 30 min. kondition
Tisdag - Rygg, triceps och mage + 30 min. kondition
Onsdag - CykelPulse/TdF (min klass) + biceps, bröst och axlar
Torsdag - CykelPulse + ViPR
Fredag - Ben och mage + 30 min. konditon
Lördag - BodyPump (min klass)
Söndag - Vila

Kosten:

Frukost - 1 kokt ägg, 250 g naturell yoghurt, 50 g bär, 15 g majonäs
Mellanmål - 250 g lättkesella, 1 äpple
Lunch - 200 g blandade grönsaker, 125 g tonfisk, 50 g keso, 10 g vinägrett
Mellanmål - 50 g rågbröd, 10 g smör, 20 g skinka, tomat
Middag - 150 g kött/kyckling/fisk, 200 g blandade grönsaker, 20 g ost, 10 g vinägrett

JAG ÄR SÅ TAGGAD ATT JAG TROR JAG SMÄLLER AV!!!!! Dag 1 har känts grym, och det här är bara början :)

2 kommentarer: